noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

سایه رکود بر بازار چرم تبریز و بی رمقی تولید کنندگان

اصغر جعفری افزود: در حالی که دولت نرخ دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است، این نرخ در بازار قابل تامین نیست و دلاری در خارج پیدا نمی شود و درصورتی که نیز به هزار زحمت آن را پیدا کنی کمتر از ۶۵۰۰ تومان نمی بضاعت و توان خرید . 

او طولانی تر کرد: یک‌سری روزی میباشد که چسب کارگاه ما تمام شده که بخشی از الزامات و مواد اول صنعت کفش است، ولی در هیچ جا نمی بضاعت و توان آن را خرید و و فروشندگان اعلام می کنند به استدلال شرایط نرخ دلار حاضر به فروش اجناس خود نیستند . 

جعفری با بیان این که هنوز کار نو برای سال جدید را شروع نکرده است، اظهار کرد: هرچند برهه زمانی سه چهار سال میباشد که کفش تبریز با ساکن شدن مواجه است، البته حداقل پس از عید تا حدی کارها رونق می گرفت، اما این سال این وضعیت نیز از در بین رفته است . 

او از کاهش ۶۰ درصدی کار های صنف پستهاسازی طی دو سال اخیر در تبریز خبر بخشید . 

در همین موضوع رییس اتحادیه کفاشان تبریز، تنها رویکرد برون رفت از ساکن شدن قاضی بر صنعت کفش را صادرات دانست و گفت: بر همین مبنا گام های اول با تشکیل اولی کنسرسیوم صادراتی صنعت کفش تبریز برداشته گردیده است و در نمایشگاه کفش روسیه در سال قبلی در قالب پاویون منحصر به فرد کفش اهل ایران کمپانی کردیم که تجربیات خیر و خوبی کسب شد و در آتی نزدیک در بازارهای بغداد و دبی حضور دور از شوخی خوا هیم داشت . 

علیرضا جباریان فام با ابلاغ این‌که کفش تبریز بضاعت و توان رقابت با کفش های ترک و چه بسا ایتالیا را دارد، افزود: صنعت کفش تبریز رقیب بدون شوخی مملکت ترکیه هست و بر همین شالوده دولت ترکیه برای ورود کفش اهل ایران ۷۰ درصد مالیات گمرگی اخذ می نماید تا عملا’ نتوانیم صادرات کنیم، ولی در صورت ساخت بسترهای واجب و حذف مالیات گمرگی با رایزنی های مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور، بازار شرق ترکیه را می توانیم کسب کنیم . 

وی، ۹۵ درصد کفش های ترکیه ای جان دار در بازار تبریز را قاچاق اعلام و اظهار کرد: متاسفانه برندهای کنار گذاشتن و خارجی، پاساژها و فروشگاه ها را تصاحب کرده اند و عملا هیچ عزم ای هم برای رویا رویی با آن نمیباشد و بایستی برای حمایت از صنعت کفش ایران، دولت با قاچاق کفش به چهره دورازشوخی برخورد نماید . 

جباریان فام ادامه داد: حمایت های دولتی از این صنعت واقعی نیست و اخذ مالیات های بالا در فعالیت مانعی بر راز راه و روش توسعه صنعت کفش بوده می باشد . 

او گفت: بهترین منش برای بسط صنعت کفش تبریز، ارتقای تراز آگاهی ها و حرکت با دانش فنی روز جهان و تولید براساس خواست و نظر مشتریان است . 

به گزارش ایرنا، تبریز به تیتر پایگاه و قطب اول و پایان کفش ایرانی، ۶۰ درصد مجموع کفش کشور‌ایران را تولید می کند و طبق آمارهای جانور هر ساله ۹۰ میلیون جفت کفش در این شهر تولید می شود که رقم قابل توجهی میباشد . 

حدود ۱۰ سال پیشین تبریز در صدر صادرات کفش بود ولی به عامل از دست رفتن بازارهای فرنگی به خصوص بازار عراق این رده روز به روز در هم اکنون از دست رفتن می باشد . 

وجود چهار هزار و ۸۳۰ واحد دارنده پروانه کسب در حوزه کفش تبریز که از این تعداد دو هزار و ۴۰۰ واحد در بخش ساخت و یکهزار و ۴۰۰ واحد در حوزه فروش کار دارند، ظرفیتی بس عظیم برای گسترش و تقویت این صنعت سودآور می‌باشد که مستمند رسیدگی مطلوب از سوی دولت است . 

با وجود خلل ها دوچندان در کفش تبریز، صنعتگران این بخش با عشق و علاقه و عشق کماکان سرپا ایستاده اند و بایستی متشکر عملکرد والای آن‌ها بود . 

ضروری 

به تذکر می باشد شهرت جهانی کفش تبریز اکثر به نظر استحکام بی مانند آن در تراز عالم می باشد

کادو چی بخرم

هدیه مورد علاقه خانم ها

خرید هدیه خاص

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.