noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

رکود بازار کفش در آستانه بازگشایی مدارس هم رفع نشد/ اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده مشکلات زیادی در حوزه تولید ایجاد کرده است

علی اژدرکش در گفت‌وگو با خبر نگار مجموعه اقتصادی خبرگزاری عجم استان تهران در تشریح اوضاع این صنف اظهار کرد: ساکن شدن بر بازار حاکم گردیده و در این فصل که بازه بازگشایی مدرسه ها و تغییر فصل است، معمولاً حالتی می بایست شبیه شبکه های عمومی عید برای صنف ما وجود داشته باشد . 

او ادامه داد: با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس انتظار رونق بازار کفش ماشینی و لاستیکی را داشتیم، البته بی حرکتی در بازار قاضی بوده و گریبان بیشتر فعالان صنف ما را گرفته می باشد . 

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی استان تهران با تأکید بر این که یک عدد از عمده‌ترین مشکلات پیش روی توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان در چرخه ایجاد تا عرضه به مصرف‌کننده بحث پرداخت‌ها و چک‌های بلندمدت است، تصریح کرد: به علت رکود، زمانی فروشنده خرد که قرار هست متاع را به مصرف‌کننده بفروشد، نمی‌تواند دخل و خرج خویش را صحیح انجام دهد، نظارت مدت‌دار میدهد . 

اژدرکش با ابلاغ این‌که این اشخاص گهگاه بضاعت و توان پرداخت مبالغ این چک‌ها را هم ندارند، طولانی تر کرد: چک‌ها را دست عمده‌فروش میدهند و بعضی گاهی به صورت بی واسطه به تولیدکننده بررسی میدهند و تولیدکننده به فروشنده مواد نخستین می‌دهد؛ او نیز ماهانه باید حقوق و دستمزد پرداخت نماید و هر سه ماه یک‌بار هم می بایست مالیات بر ارزش‌افزوده بدهد و با معضلات زیادی مواجه می شود . 

وی با اشاره به اینکه خودبه‌خود این چرخه با این قبیل معضلات دچار نقص می‌شود، افزود: چک‌های برگشت‌خورده و چک‌هایی که بضاعت تأمین مالی آن نیست، گریبانگیر چرخه از تولید تا فروش صنف ما میگردد . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.