noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

تغییر در مدیریت دولتی وزارتخانه مربوط به صنعت، چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

این موضوع هم مسئله اعتنا گردهمایی قرار گرفت و اعضای هیات مدیره به صحت این بحث را تشریح کردند که بحث صنعت پلاستیک در مقایسه با خیلی از صنایع دیگر نظیر دباغی و کفش و چرم نو هست اما در رابطه با اشتغال و صادرات گنجایش های قابل توجهی را در اقتصاد کشور‌ایران به وجود آورده می باشد . 

از این نظر انتظار داریم شوراى گفتگوى اتاق بازرگانی ورود نماید و حمایت های لازم را در این بخش انجام دهد . این را می بایست در نظر گرفت که عملکرد شرکت های گران قدر دولتی به تجربه نشان دادند که در‌صورتی‌که در رویش اقتصادی نقش داشتند البته در اشتغال پایدار و فراگیر نقش جدی عمده متوجه صنعت های کوچک و میانگین مانند مانند صنعت پلاستیک میباشد و واحد هاى تعالی صنعتی نمی توانند به خاطر منافع کوتاه بازه خود وارد مشاجره اشتغالزایی استوار شوند . 

در ادامه نشست این مطلب تیتر شد با توجه به این‌که صنایع متوسط به ذیل نقش زیادی در ساخت اشتغال دارند، ولی در درحال حاضر حاضر ضربه پذیر شدند و موضوعاتی مانند بها افزوده و تامین اجتماعی و جریمه‌ها دیرکرد آن و پرداخت عیب گیری هزینه هایی را متوجه آنها کرده می‌باشد و در عین حال هم در اشتغال و ارتقا تولید و صادرات بایستی متحمل ریسک شود، دولت در قبال هزینه هایی که به صنعت اجبار می کند، چقدر حاضر می‌باشد به صنعتگر بهره برساند؟ لذا به چهره متقابل نیز ما انتظار داریم دولت در راستای برداشتن مشکلات از جلوی پای صنعتگران، همیاری نماید . 

معضلات متعددی مطرح شد از پاراگراف مطالبات از شرکتهای دولتی . دوستان خوب دولتی ظاهرا تعهدی به پرداخت به موقع بدهی خود به صنایع ندارند و حاضر به دادن جریمه دیرکرد هم نیستند . 

برخی مدت مطالبات ما از کمپانی های دولتى به ٢ سال می کشد و به تازگی بخش دولتی صفحه ای به بعضی کمپانی های طرف قرارداد خویش داده و نوشته ۶ ماه دیگر، پول کالایی که ٢ سال پیشین به ما داده اید پرداخت می کنیم . در این میان هم برخی بانک ها که در این باره فعال بودند به واحدها نوشته اند شرایط کنونی پولتان را حاضریم نقد بدهیم ولی به شرطى که ٢٠ درصد ناچیز کنیم!! . تنها تاثیر منفی این روایت را در فشار نقدینگى و کاهش نتیجه و استمرار کار شرکت ها تحلیل فرمایید . ملاحظه کنید چقدر هزینه از طرف دولت متوجه صنعت می شود . این نیز در نشست بحث شد که در مشاجره تامین مواد اولیه، بخش مدنی در‌صورتی‌که حاضر شود نصف تسهیلاتی که به خارجیان می دهد، به صنایع داخلی بدهد، بسیاری از معضلات در حوزه اشتغال حل می شود . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.