noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

اتخاذ تصمیمات مهم در جلسه کارگروه ارتقای تولید و صادرات صنعت کفش چرم ایران

به گزارش خبر نگار اسومس (جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش کشور ایران ASSOMES)، هفتمین گردهمایی کارگروه ارتقای تولید و صادرات صنعت کفش کشور‌ایران با حضور مدیرکل دفتر کار صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و همچنین روسا و نمایندگان جامعه صنعت کفش ایران، اتحادیه کفاشان دستدوز تهران، اتحادیه کفاشان اصفهان، انجمن تولیدکنندگان کفش اصفهان، انجمن تولیدکنندگان کفش تبریز و بقیه جوارح در محل وزارت صمت برگزار شد . 

در این گرد‌همایی بعنوان یکی از تصمیمات مهم، مقرر گردید که تمامی سازمان‌ها و سازمانهای دولتی و عمومی به جای مراجعه مستقیم به واحدهای تولیدی کفش، موارد مربوط به آنان را آغاز به محل کار صنعت های نساجی و پوشاک اطلاع دهند و مراحل آن را مقدمتا از شیوه این دفتر کار پیگیری نمایند تا بدینوسیله به واحدهای ساخت شوک وارد نشود و مسائل مربوطه هم به شیوه بهتری حل و فصل گردد . علاوه بر این مقرر شوید با توجه به مقام کارگروه و با عنایت به بند دو قانون بهبود محیط کسب و کار؛ کلیه تصمیمات اخذشده در وزارت صنعت، معدن و تجارت که به نحوی به صنعت کفش مرتبط است؛ مسلما با مشورت و دریافت ایده ها کارگروه دریافت شود . 

تصمیم بعدی در این جلسه در رابطه اعطای معافیت‌های بیمه‌ای و اعطای بسته‌های تشویق کارفرمایی به واحدهای تولیدی کفش بود . در این خصوص مقرر گردید تا نامه‌ تنظیم شده در دفتر صنایع نساجی و پوشاک به وزیر متشخص صمت راجع به مشکلات ناشی از اجرای ناقص ضابطه مالیات بر قیمت افزوده و همینطور اعطای وام ها تشویقی مالیاتی و بیمه‌ای به تولیدکنندگان کفش (از گزاره افزایش حدنصاب معافیت‌های بیمه‌ای شغل ها خانگی از ۵نفر کارمندان به ۲۰نفر)، در کمیته اقتصادی هیئت با شخصیت دولت مطرح و فرایند عملیاتی شدن آن پیگیری گردد . 

مسئله بعدی مطروحه در این جلسه ارائه گزارش لشگری، دبیرکل و عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران از رویداد پرده برداری از دستگاه آبگریزکننده پلاسما دژ و عقد قرارداد فروش این دستگاه به شرکت تولیدی کفش سپنتا در تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۶ بود . درهمین خصوص مقرر گردید تا حمایت‌های تشویقی مالیاتی برای احدهای تولیدکننده کفش که اقداماتی د تحقیق و بسط و یا بهره‌مندی از فناوری‌های نوین دارند؛ در حیث گرفته شود . 

سوق‌دهی نمایشگاه‌های برگزارشده در زنجیره بها چرم و کفش از دیگر موضوعات مسئله ارزیابی در این گرد‌همایی بود . در این باره مقرر شوید تا در او‌لین جلسات سال ۹۷ بطور جداگانه در این مسئله اتخاذ تصمیم به کار آید . همینطور در ادامه این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در راءس پباده سازی کفش شهر مشهد ارائه شد . در این مسئله و با توجه به توضیحات تلفنی اقای خوشبو رییس انجمن تولیدکنندگان کفش مشهد درباره اقدامات هیات امنای انیستیتو کفش و مصنوعات چرمی شهر مشهد مقدس و انتقال تجربیات یونیدو در این مرکز، مورد تولید انستیتو طراحی کفش تبریز نیز قضیه دعوا و ارزیابی قرارگرفت . 

در ادامه جلسه هم زمینه تجمیع واحدهای تولیدی کفش در شهرک‌های تخصصی و صنعتی مطرح گردید . در این زمینه، تصمیم بر آن شد تا با هماهنگی به کار آمده توسط اتحادیه کفش دست دوز تهران، در ابتدای سال آینده بازدیدی از شهرک صنعتی قرچک صورت پذیرد . 

همینطور در این جلسه مقرر گردید در سال ۱۳۹۷ دبیرخانه کارگروه ارتقای ایجاد و صادرات صنعت کفش کشور‌ایران تقویت گردد و اهداف و اقدامات مقابل این کارگروه، با دقت به سند اجرایی تاسیس کارگروه برنامه‌ریزی و پایش شود . 

در پایان لشکری به نمایندگی از همه اعضای کارگروه، از زحمات و پیگیری های همیاران دفتر کار صنعت های نساجی و پوشاک به خصوص فرد رئیس کل محترم سرکار خانم محرابی که در طول سال جاری جهت تشکیل این کارگروه و اقداماتی راجع‌به انتقال مشکلات صنعت کفش به مسئولان زحمت زیادی کشیدند؛ سپاس نمود و سال تازه را پیشاپیش به کلیه اعضای کارگروه تبریک ذکر کرد . 

کادو چی بخرم

هدیه مورد علاقه خانم ها

خرید هدیه خاص

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.