noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

noozdahkado

نیم چکمه هایم را از کفش ملی می خریدم

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یاد هایم از کفش ملی زیادند، گفت: یکی از مهمترین تاکیدات ما این بود که دست اندک نیم چکمه هایمان را از کفش ملی بخریم، چرا که تمامی اعضای خانواده متفق القول بودند که با استحکام بالای محصول ها کفش ملی برای برف و باران فصل زمستان آیتم بسیار قابل قبولی هستند . 

با 
رعایت مولفه های بازار، علاقمندی مردمان به کفش ملی آن را به نقط ی اوج گشوده می گرداند 
او با اشاره به این‌که مردم به صورت ناخود مطلع به برندهایی که از آن‌ها خاطره دارا‌هستند علاقمند هستند گفت: چنانچه مولفه های روز رئیس و تجارت در کفش ملی لحاظ شود، علاقمندی مردم به کفش ملی به راحتی آن را به روزهای نقطع ی عطف گشوده می گرداند . 

افتخار 
می کنم دوباره به تیتر مشتری کفش ملی شناخته شوم 
حسینی 
کیا با اشاره به این‌که چندین سالی است که به سراغ کفش ملی نرفته است، گفت: در شرای تغییرات به وجود آمده در کفش ملی ملموس باشد به تیتر یک ایرانی افتخار می کنم که مجدد به عنوان مشتری کفش ملی شناخته نحس و اتفاقا به عکس بعضا اشخاص بدبین، به رجوع شکوهمندانه کفش ملی بسیار امیدوارم

تغییر در مدیریت دولتی وزارتخانه مربوط به صنعت، چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

این موضوع هم مسئله اعتنا گردهمایی قرار گرفت و اعضای هیات مدیره به صحت این بحث را تشریح کردند که بحث صنعت پلاستیک در مقایسه با خیلی از صنایع دیگر نظیر دباغی و کفش و چرم نو هست اما در رابطه با اشتغال و صادرات گنجایش های قابل توجهی را در اقتصاد کشور‌ایران به وجود آورده می باشد . 

از این نظر انتظار داریم شوراى گفتگوى اتاق بازرگانی ورود نماید و حمایت های لازم را در این بخش انجام دهد . این را می بایست در نظر گرفت که عملکرد شرکت های گران قدر دولتی به تجربه نشان دادند که در‌صورتی‌که در رویش اقتصادی نقش داشتند البته در اشتغال پایدار و فراگیر نقش جدی عمده متوجه صنعت های کوچک و میانگین مانند مانند صنعت پلاستیک میباشد و واحد هاى تعالی صنعتی نمی توانند به خاطر منافع کوتاه بازه خود وارد مشاجره اشتغالزایی استوار شوند . 

در ادامه نشست این مطلب تیتر شد با توجه به این‌که صنایع متوسط به ذیل نقش زیادی در ساخت اشتغال دارند، ولی در درحال حاضر حاضر ضربه پذیر شدند و موضوعاتی مانند بها افزوده و تامین اجتماعی و جریمه‌ها دیرکرد آن و پرداخت عیب گیری هزینه هایی را متوجه آنها کرده می‌باشد و در عین حال هم در اشتغال و ارتقا تولید و صادرات بایستی متحمل ریسک شود، دولت در قبال هزینه هایی که به صنعت اجبار می کند، چقدر حاضر می‌باشد به صنعتگر بهره برساند؟ لذا به چهره متقابل نیز ما انتظار داریم دولت در راستای برداشتن مشکلات از جلوی پای صنعتگران، همیاری نماید . 

معضلات متعددی مطرح شد از پاراگراف مطالبات از شرکتهای دولتی . دوستان خوب دولتی ظاهرا تعهدی به پرداخت به موقع بدهی خود به صنایع ندارند و حاضر به دادن جریمه دیرکرد هم نیستند . 

برخی مدت مطالبات ما از کمپانی های دولتى به ٢ سال می کشد و به تازگی بخش دولتی صفحه ای به بعضی کمپانی های طرف قرارداد خویش داده و نوشته ۶ ماه دیگر، پول کالایی که ٢ سال پیشین به ما داده اید پرداخت می کنیم . در این میان هم برخی بانک ها که در این باره فعال بودند به واحدها نوشته اند شرایط کنونی پولتان را حاضریم نقد بدهیم ولی به شرطى که ٢٠ درصد ناچیز کنیم!! . تنها تاثیر منفی این روایت را در فشار نقدینگى و کاهش نتیجه و استمرار کار شرکت ها تحلیل فرمایید . ملاحظه کنید چقدر هزینه از طرف دولت متوجه صنعت می شود . این نیز در نشست بحث شد که در مشاجره تامین مواد اولیه، بخش مدنی در‌صورتی‌که حاضر شود نصف تسهیلاتی که به خارجیان می دهد، به صنایع داخلی بدهد، بسیاری از معضلات در حوزه اشتغال حل می شود . 

حال صنعت‌کفش ایران خوب نیست

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت در رابطه وضعیت صنعت کفش درکشور،گفت:افتخار اکثری از اشخاص درکشور ترکیه در مقطعی این بودکه کفش تبریز اهل ایران را به تیتر برندبا کیفیت به پاکنند و این در حالی هست که کفش چرم آذربایجان درگذشته در دنیا کلام اولیه را می زد ولی نیز حالا وضعیت ایجاد کنندگان در این صنعت پردرآمد و ازر آور مناسب نمیباشد . 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابلاغ این که بحران ساخت کفش با ورودکفشهای بنجل چینی به میهن رقم خورد، تصریح کرد: تا زمانی که واردات کفش به مرزوبوم متوقف نشود؛ نمی‌توان احوال تولیدکنندگان کفش را سرو سامان بخشید . 

وی ادامه داد: رجوع صنعت کفش به روزهای نقط ی اوج نیازمند بستن آزمایشی درهای واردات به برهه زمانی ۶ ماه الی یکسال می‌باشد تا به آسانی مشاهده کنیم که ساخت کننده داخلی نه صرفا به عرصه ایجاد بازمی‌گردد بلکه می تواند بازوهای صادرات کفش را نیزفعال کند . 

احیایی 
نفس ایجاد کننده با بستن مسیر واردات ۸۰۰ مداد کالا 
جعفرزاده ایمن ده افزود: با بستن درهای وارد شده صرفا ۸۰۰ قلم محصول وارداتی می توانایی اقتصاد تولید کننده داخلی را تقویت کرد و این در حالی میباشد که با بسته شدن ورود ۸۰۰ کالای وارداتی، ساخت کنندگان داخلی وارد گود رقابت در بازار صادراتی می شوند و در غایت تولید کنندگان داخلی هم برای ماندگاری در بازار تجاری باید کیفیت را طبق استانداردهای تولید افزایش دهند . 

وی در ادامه در خاطرنشان کرد و گو با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: تا زمانیکه جلوی واردات بی رویهکفش گرفته نشود، تمام تصمیمات برای بهبود وضع تولیدکنندگان کفش در حد صحبت باقی بماند چون بطورحتم با واردات بی روش کفش خیر فقط برای کارگران چینی اشتغال ایجاد میکنیم بلکه ارز را هم از سرزمین خارج می کنیم به این ترتیب اقتصاد روند چرخشی قابل قبولی با این اوصاف تجربه نخواهدکرد . 

عضوکمیسیون برنامه، میزان دارایی و محاسبات مجلس با ابلاغ این که درحال حاضر صنعت کفش کشور‌ایران عالی نیست،گفت: آوازه جهانی کفش تبریز با واردت بی رویه سیر نزولی پیداکرده است . 

رکود بازار کفش در آستانه بازگشایی مدارس هم رفع نشد/ اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده مشکلات زیادی در حوزه تولید ایجاد کرده است

علی اژدرکش در گفت‌وگو با خبر نگار مجموعه اقتصادی خبرگزاری عجم استان تهران در تشریح اوضاع این صنف اظهار کرد: ساکن شدن بر بازار حاکم گردیده و در این فصل که بازه بازگشایی مدرسه ها و تغییر فصل است، معمولاً حالتی می بایست شبیه شبکه های عمومی عید برای صنف ما وجود داشته باشد . 

او ادامه داد: با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس انتظار رونق بازار کفش ماشینی و لاستیکی را داشتیم، البته بی حرکتی در بازار قاضی بوده و گریبان بیشتر فعالان صنف ما را گرفته می باشد . 

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی استان تهران با تأکید بر این که یک عدد از عمده‌ترین مشکلات پیش روی توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان در چرخه ایجاد تا عرضه به مصرف‌کننده بحث پرداخت‌ها و چک‌های بلندمدت است، تصریح کرد: به علت رکود، زمانی فروشنده خرد که قرار هست متاع را به مصرف‌کننده بفروشد، نمی‌تواند دخل و خرج خویش را صحیح انجام دهد، نظارت مدت‌دار میدهد . 

اژدرکش با ابلاغ این‌که این اشخاص گهگاه بضاعت و توان پرداخت مبالغ این چک‌ها را هم ندارند، طولانی تر کرد: چک‌ها را دست عمده‌فروش میدهند و بعضی گاهی به صورت بی واسطه به تولیدکننده بررسی میدهند و تولیدکننده به فروشنده مواد نخستین می‌دهد؛ او نیز ماهانه باید حقوق و دستمزد پرداخت نماید و هر سه ماه یک‌بار هم می بایست مالیات بر ارزش‌افزوده بدهد و با معضلات زیادی مواجه می شود . 

وی با اشاره به اینکه خودبه‌خود این چرخه با این قبیل معضلات دچار نقص می‌شود، افزود: چک‌های برگشت‌خورده و چک‌هایی که بضاعت تأمین مالی آن نیست، گریبانگیر چرخه از تولید تا فروش صنف ما میگردد .